Nearly height hundred people have answered to SeaSailSurf.com poll about the partnership between Le Défi Français for the America’s Cup 2003 and Areva, the french nuclear power company. Only 54% of them supports the sailors… A kind of disapproval ?
More than fifty percent of the people who have answered to the poll (25% are english speaking people) is not surprised to see a french nuclear company (remember the french past governments implicated in the attack of the Rainbow Warrior in Auckland and with the nuclear tests in Mururoa) to sponsor a boat racing in the port of Auckland, in the most antinuclear country of the world. The most important thing may be to enter in the competition whatever is the sponsor.
But it looks like it is not what does think a big part of the people who have answered to the poll. Lots f them have decided to stop supporting the racing team and the yellow boats. 41% of them say they "can’t believe that Le Défi did united forces with Areva to represent the french nuclear industry in a port like Auckland". A big and surprising score…
New poll : your favorite teams / skippers for the winter races !
The french IACC boats are to arrive in Auckland. How the New Zealanders will welcome them ? Will they be able to enter in the Louis Vuitton Cup ? Will they get selected for the America’s Cup ? Now the game is in the hands of the sailing team.
And you, do you think they have a chance to compete against Team New Zealand in the Americas’Cup ? Which one will be the winner of the 2003 America’s Cup ? And for the two other races of the winter ? Who will win the Route du Rhum (in multihull and monohull divisions) ? And Around Alone ? Make your choice !
Results of the poll :
Noumber of polls : 783
The question : Your reaction about partnership between Areva and Le Défi ?
The answers :
– Great ! Thanks to Areva, Le Défi will represent the colours of France in the Louis Vuitton, and may be the America’s Cup races : 31% (240)
– It does not change anything ! The most important for Le Défi is to be in Auckland : 23% (177)
– Civil nuclear industry has nothing to do with sailing competition ! But I keep being a supporter of the french team for the 2003 America’s Cup : 3% (20)
– Civil nuclear industry has nothing to do with sailing competition ! I am no longer a supporter of the french team for the 2003 America’s Cup : 3% (24)
– This is not understandable ! I can’t believe that Le Défi united forces with Areva to represent the french nuclear industry in a port like Auckland ! : 41% (322)
After 3527 votes, the male and female SeaSailSurfer of 2013 are Mylène Paquette et François Gabart. The canadian rower has lots of fans and they come at more than 2000 to vote for her. The winner of the Vendée Globle, him, received 385 votes.
SeaSailSurf.com proposes you to vote for the title of SeaSailSurf of the year 2002. This is a list of 20 people who were SeaSailSurfers of the month in 2002 or made other great performances in offshore racing, dinghy racing, windsurfing...
On friday 11th, the members of Le Défi, the french team for the America’s Cup 2003 have presented their new main sponsor : the group Areva, which includes Cogema and Framatome, two big nuclear companies.
Après le règne des Américains et l’actuelle domination des navigateurs de l’hémisphère Sud, on pouvait imaginer que le retour de l’aiguière d’argent en Europe se ferait par le succès d’un pays latin. Les Italiens n’ont-ils pas réussi les meilleures performances en remportant la Louis Vuitton Cup et se qualifiant pour l’America’s Cup en 1992 et (…)
Pierre Rolland, architecte du Pogo et de nombreux prototypes 650, répond à son tour, par mail, sur la question des mâts en carbone. Il répond aussi sur les bout-dehors dont il est plus probable que la commission de jauge autorise cette modification chez les Séries.
Lors de l’assemblée générale de la Classe Mini qui s’est tenue samedi dernier, les membres de la classe (les coureurs) ont choisi de voter sur la possibilité d’autoriser les mâts en carbone en mini. Ils ont voté majoritairement en faveur de ce changement éventuel. Mais cela n’implique pas encore de modification dans la jauge. Le débat est (…)
Yannick Bestaven au départ de la Transat 650 2001. Photo : Ch.Guigueno
La Classe Mini a présenté lors du salon nautique une liste de courses auxquelles pourront participer les 650 en 2002. A ce programme s’ajoute des épreuves ouvertes à différentes catégories de voiliers dont les minis.
Yves Le Blévec wears SailSafety’s helmet. Photo : Ch.Guigueno
2001 was the year of the first edition of the Trophée SeaSailSurf.com des Minis, a ranking by points over the year for the skippers of Open 650 mini yachts. This Saturday took place on the Amiot place at the Paris Boat Show the price giving.
Yves Le Blévec essaye le casque SailSafety. Photo : Ch.Guigueno
2001 était la première édition du Trophée SeaSailSurf.com des Minis, un classement sur l’année des épreuves auxquelles ont participé les voiliers de la jauge 650. Ce matin à 11h00, s’est tenue sur le stand Amiot au salon nautique la remise des prix .
L’organisateur de The Race face au détenteur du Trophée Jules Verne ! Un match exceptionnel se prépare donc entre Peyron et De Kersauson. Si les deux hommes parviennent à s’entendre pour prendre le départ en même temps de leurs tours du monde, le duel sera impitoyable.
Sunset Beach, Hawaii (Thursday, December 6) CJ Hobgood (USA) today clinched the 2001 ASP World Championship (WCT) crown on the sand at Sunset Beach. Despite being eliminated during round two this morning, all eight (8) other world title contenders also failed to advance through the day’s competition carnage, creating an unbeatable advantage for (…)
Peter Blake est devenu Sir Peter Blake le 19 novembre 1995 à la suite de sa victoire 5 à 0 face à l’Américain Dennis Conner en finale de la Coupe de l’America.
Après l’Australien John Bertrand, Peter Blake devenait par la même occasion le deuxième non-Américain a remporter le célèbre trophée. Pourtant, si le nom de Peter Blake est lié à celui (…)