Toutes les versions de cet article :
[English][français]
Extreme Sailing Series™ organisers OC Sport, alongside Land Rover, one of two Series Main Partners, have today confirmed details of their most ambitious Series to date at the London Boat Show. The award-winning and ‘ISAF Special Event’ world tour will celebrate its eighth year on the international sailing calendar with eight iconic Host Venues spanning three continents, over eleven months and nine elite level teams representing seven nations, who will compete to win the coveted Extreme Sailing Series trophy.
Executive Chairman of OC Sport, Mark Turner, commented : “2014 is the eighth year of this the original Stadium Racing circuit, and significantly our fourth as a world tour. We’ve added two commercially important markets for our stakeholders, and retained six existing venues as well as all the teams from 2013 – we continue on an upward curve with this event which is delivering elite level top class sporting action, as well as strong commercial return on investment for all its stakeholders. That combination remains number one priority for us with this event.”
In a stunning weekend comeback, the France SailGP Team claimed their first event win of the 2025 Season – bouncing back from near-disaster in practice to beat the BONDS Flying Roos and Emirates GBR in an action-packed winner-takes-all Final.
Julien Firmenich’s Ylliam 17 claimed victory this weekend at the opening event of the 2025 TF35 season in Nyon, marking their first-ever regatta win since joining the fleet in 2023. Sailing alongside Firmenich were tactician Guillaume Rol and crew members Ed Powys, Stewart Dodson, Matthieu Ravussin, and Nelson Mettraux.
The 2024 TF35 season came to a quiet close at the Société Nautique de Genève, as calm conditions on Lake Geneva persisted for a second consecutive day, preventing any further racing.
Ruggero Tita and Caterina Banti retained their Olympic title in the Mixed Multihull with a dazzling display in Marseille. The Italian crew picked up the gold medal in Tokyo and looked set to replicate that feat in France, winning half the races that took place in the Opening Series. Heading into the Medal Race, Tita and Banti had at least a (…)
With only two races sailed due to light winds on the final day of the TF35 Malcesine Cup 1, Realteam Sailing, skippered by Jérôme Clerc, who have clinched the victory at every event of the 2023 season, claim the annual TF35 Trophy with one event remaining.
Four days of racing at the GC32 Lagos Cup came to a conclusion today on Portugal’s Algarve coast with a run-away victory for the Nicolai Sehested-skippered Team Rockwool Racing. Out of 15 races sailed, the Danish SailGP crew won a phenomenal ten, including an opening day of five races when they were unbeaten. In fact Thursday was the only one (…)
Having already dealt Amer Sports Too such a cruel blow, the winds are refusing to smile on the girls as they attempt to reach Halifax under jury rig. The yacht is 150 nautical miles from Halifax, Nova Scotia and owing to an imminent deterioration in the forth-coming weather the Joint Rescue Command in Halifax has sent out the vessel ’Edward (…)
" Cela fait du bien quand même de voir le GPS avec trois chiffres maintenant... " lâche Sébastien Josse à la vacation du jour. 960 milles à 8 heures ce matin et cap au 62 soit au nord-est : ça fleure bon la Bretagne ! Le coup de barre vers la maison a été donné hier soir vers 18 heures et l’anticyclone des Açores est maintenant contourné, (…)
Le vent ne sait pas bien ce qu’il veut ! Après la pétole désespérante du départ, jeudi matin, le vent a forci à près de 20 noeuds alors que la tête de flotte contournait la bouée de La recherche.
Paris, le 3 mai 2002. A la mi-parcours de l’étape Madère - Saint Barthélemy, les deux échappés, Thales Armor Lux et Petit Navire, comptent toujours une petite avance sur le groupe des poursuivants. Ce groupe est surveillé par le leader du classement général, Colbert Orco, vainqueur de la première étape à Funchal.
Ce matin, les têtes encore étaient embrumées par une soirée typique de Douarnenez (soupe de poisons et brochette sous le cirque). Les accrocs de la glisse n’ont en effet pas échappé à la bonne tradition d’accueil du port finistérien.
C’est une deuxième journée placée sous le signe de l’attente qu’ont connu les concurrents du Grand Prix Petit Navire 2002. Les Dragon ont, tout comme hier, dû patienter jusqu’à midi pour couper la ligne de la première course du jour, alors que les windsurfers et kitesurfers sont restés sur la plage jusqu’en milieu d’après-midi.
Le départ de la première manche du Trophée de Larmor - Plage, première épreuve du championnat du Monde IMOCA 2002 à été donné à 14h20 au large de Larmor - Plage.
Jeudi, 2 mai 2002. Les 24 concurrents de la sixième Transat AG2R approchent de la mi-parcours du chemin qui les sépare de Saint Barthélemy. Premiers à Funchal, port escale de l’archipel de Madère, Hervé Laurent & Rodolphe Jacq (Colbert Orco) sont en cinquième position, à 23 milles de Thales Armor Lux. Erwan Tabarly & Philippe Vicariot (…)
"In this Jules Verne, we’ll have tried it all !" said Bruno Peyron laughing about the latest pitfalls of the Atlantic. Celebrated yesterday by the Figaro fleet in the Transat AG2R Lorient-Saint Barth, celebrated today by the 60 footers in the Volvo Race, the Azores high, a little mean, is clinging onto Orange, trying to accompany the (…)
Bruno Peyron s’amuse des derniers chausse-trappes de l’Atlantique. Fêté hier par les " figaristes " de la Transat AG2R Lorient- Saint Barth, célébré aujourd’hui par les monocoques 60 de la " Volvo Race ", l’anticyclone de Sainte Hélène, un rien cabot, s’est entiché d’Orange et entreprend d’accompagner plus longtemps que prévu la course du maxi (…)